Η κοροιδία των μετόχων του ΟΑΣΘ από την ΝΔ και η δυσαρέσκια τους με τον ΣΥΡΙΖΑ - Thessaloniki Transportation - Πληροφορίες και Πολυμέσα των ΜΜΜ της Θεσσαλονίκης

Thessaloniki Transportation - Πληροφορίες και Πολυμέσα των ΜΜΜ της Θεσσαλονίκης

Φωτογραφίες - Βίντεο - Πληροφορίες - Eιδήσεις - Eνημερώσεις από τα ΜΜΜ της Θεσσαλονίκης

Home Top Ad

LightBlog

Post Top Ad

LightBlog

19/9/21

Η κοροιδία των μετόχων του ΟΑΣΘ από την ΝΔ και η δυσαρέσκια τους με τον ΣΥΡΙΖΑ

 


Δυσαρεστημένοι ,δηλώνουν οι μέτοχοι του ΟΑΣΘ με την κυβέρνηση του Κ. Μητσοτάκη, των οποίων η περιουσία κρατικοποιήθηκε, χωρίς να αποζημιωθούν για την απώλεια αυτή.

Η κρατικοποίηση έγινε στα πλαίσια του άρθρου 106 του Συντάγματος, που επιτρέπει στο κράτος την εξαγορά επιχειρήσεων ή την αναγκαστική συμμετοχή σ' αυτές του Kκράτους, εφόσον οι επιχειρήσεις αυτές έχουν χαρακτήρα μονοπωλίου ή ζωτική σημασία για την αξιοποίηση των πηγών του εθνικού πλούτου, ή έχουν ως κύριο σκοπό την παροχή υπηρεσιών στο κοινωνικό σύνολο, όπως ήταν ο ιδιωτικός ΟΑΣΘ.


Η απόφαση της προηγούμενης κυβέρνησης, ήταν καθόλα νόμιμη και συνταγματική, γι’αυτό και δεν ευδοκίμησε νομικά καμία προσπάθεια ακύρωσής της. Ήταν επίσης πολιτικά αποδεκτή, τόσο πολίτες όσο και πολιτικοί (που επωμίζονταν τα παράπονα) ήθελαν την λήξη του καθεστώτος που δημιούργησε η ΝΔ με την κυβέρνηση Καραμανλή. Βέβαια το ίδιο άρθρο του Συντάγματος, αναφέρεται και σε τίμημα εξαγοράς, το οποίο πρέπει να είναι πλήρες, ώστε να ανταποκρίνεται στην αξία της επιχείρησης που εξαγοράζεται.


Εδώ όμως πρέπει να θυμηθούμε ποιοι ήταν οι μέτοχοι του ΟΑΣΘ προ της κρατικοποίησης?


·         1.906 φυσικά πρόσωπα, που κατείχαν απευθείας 346 μετοχές κι άλλες 24 που εκδόθηκαν στο όνομα του ίδιου του ΟΑΣΘ, συνολικά 370 μετοχές

·         2.195 εργαζόμενοι του ΟΑΣΘ, που κατείχαν μέσω του Συνεταιρισμού τους 25 μετοχές. Πολλοί άπαυτούς βέβαια είχαν τη διπλή ιδιότητα, του εργαζόμενου και μετόχου ταυτόχρονα.

·         232 μέτοχοι της ΚΤΕΛ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ Α.Ε. οι οποίοι κατείχαν 29 μετοχές, μέσω της εταιρείας τους, στην οποία το κράτος παραχώρησε τις μετοχές, όταν απαλλοτρίωσε υπέρ του ιδιωτικού τότε ΟΑΣΘ, το έργο του ΚΤΕΛ σε 15 δήμους της Θεσσαλονίκης.


Η πλειοψηφία αυτών αφορά μικρομεσαίους οικονομικά ανθρώπους, οι περισσότεροι εξ αυτών εργαζόμενοι στο ΟΑΣΘ και λάτρεις της δουλειά τους και των Λεωφορείων τα οποία διατηρούσαν και σε καλή κατάσταση. Άρα ο όρος "μικρομέτοχος", που χρησιμοποιούν οι πρώην απευθείας μέτοχοι, παρέλκει. Όλοι ήταν απλώς μέτοχοι, ούτε μικροί, ούτε μεγάλοι.)


Όπως ήταν αναμενόμενο το μένος εναντίων του Σύριζα ήταν τεράστιο και με την ελπίδα αλλά και τα προεκλογικά τερτίπια περί αποζημίωσης και επαναφοράς του κόμματος που δημιούργησε τον ΟΑΣΘ, οι περισσότεροι μέτοχοι στράφηκαν εκεί, με την ελπίδα αν όχι της επαναφοράς του παλιού (και εν πολλοίς προβληματικού) καθεστώτος, τουλάχιστον όμως την πολυπόθητη "δίκαιη αποζημίωση". Είναι κοινό μυστικό, ότι στήριξαν τις ελπίδες τους στη ΝΔ κυρίως (αλλά και σε άλλα μικρότερα κόμματα), κάτι που υποδαύλισαν μετά λόγου γνώσεως ή για να τους κοροϊδέψουν και κάποιοι πολιτευτές της ΝΔ στην προεκλογική περίοδο του 2019, οι οποίοι "έκλειναν το μάτι" στους πρώην μετόχους του ΟΑΣΘ. Φυσικά στους διάφορους κύκλους των μετόχων κυκλοφόρησαν συγκεκριμένα ονόματα υποψηφίων, οι οποίοι ΄΄στήριζαν΄΄ τους μετόχους. οι οποίοι τελικά εξελέγησαν και μπήκαν στη Βουλή. Πιθανώς να μην έμπαιναν, αν δεν είχαν τη στήριξη των 25.000 περίπου ψήφων, που σχετίζονται άμεσα ή έμμεσα με τον ΟΑΣΘ.


Μετά την περίοδο χάριτος, οι μέτοχοι άρχισαν να ανησυχούν και να πιέζουν για απαντήσεις τους βουλευτές της ΝΔ, σχετικά με την τύχη της περίφημης Έκθεσης Αποτίμησης της Grand Thornton, που είναι απαραίτητη για τον καθορισμό της αποζημίωσης.


Η κυβέρνηση της ΝΔ όμως, έδειξε όλο το προηγούμενο διάστημα, αμηχανία ως προς το σχέδιό της για τον ΟΑΣΘ. Είχε να διαχειριστεί, από τη μία τα παράπονα των ψηφοφόρων της μετόχων κι από την άλλη τον απλό κόσμο που στην πλειοψηφία του κατηγορεί τους μετόχους για την συγκοινωνιακή παρακμή της Θεσσαλονίκης.

 

Σε όλο το διάστημα μεταξύ έλευσης της ΝΔ στην εξουσία και της ΔΕΘ 2021 , οι μέτοχοι υπέβαλαν μέσω των φορέων τους, διάφορες προτάσεις. Από την εφάπαξ αποζημίωση τους εώς και την ανάληψη τμήματος του συγκοινωνιακού έργου για να ΄΄πατσίσουν΄΄ τα χρέη στον Ηρακλή, λόγο ενοικίων. Οι μέτοχοι ήλπιζαν ότι θα αναφερθεί ο πρωθυπουργός μέσω του διαγγέλματος του στην ΔΕΘ στο ΄΄θέμα τους΄΄ καθώς τρεις βουλευτές της Θεσσαλονίκης, το θέμα στον Πρωθυπουργό στη σύσκεψη που είχε γίνει λίγες ημέρες πριν τα εγκαίνια της ΔΕΘ, κάτι που δεν συνέβη.


Κι έτσι, φτάσαμε στην αντίδραση του 84χρονου Βασίλη Χ. , ενός εκ των ιδρυτών του ιδιωτικού ΟΑΣΘ το 1957 και στελέχους της ΕΡΕ και της ΝΔ μετέπειτα (μάλιστα είχε προσωπικές σχέσεις με τον Κωνσταντίνο Μητσοτάκη), ο οποίος "τα έψαλε" χθες στον κ. Τσίπρα, βάζοντας όμως και τη ΝΔ -το κόμμα του δηλαδή- στο ίδιο κάδρο!


Ήρθε η ώρα λοιπόν, να αποφασίσει η κυβέρνηση, τι ακριβώς θα κάνει με την έκθεση της Grand Thornton και την αποζημίωση των πρώην μετόχων.


Ο χρόνος στην πολιτική κλεψύδρα τελείωσε. Η κυβέρνηση πρέπει να ανοίξει τα χαρτιά της.


Με πληροφορίες από  sakisgeorgiadis.blogspot.com

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Post Top Ad

LightBlog